L'Anima't
de Montcada i Reixac es porta a terme a l'escola Reixac, situada al
centre de la ciutat, i és un programa destinat a pares i infants de
15 a 36 mesos, encara que de vegades hi trobes nens de més de 5
anys. Val a dir que ens trobem amb un grup força heterogeni, amb diversitat tant pel que fa a la condició d'alguns nens, com pel que fa a les relacions i rols que s'estableixen al seu entorn.
Aquest programa es porta a terme els dimarts de 18:00 a 19:30. Els practicants ens quedarem un cop acabada l'activitat per reunirnos i parlar sobre l'experiència, normalment la reunió acabarà a les 21:00.
Aquest programa es porta a terme els dimarts de 18:00 a 19:30. Els practicants ens quedarem un cop acabada l'activitat per reunirnos i parlar sobre l'experiència, normalment la reunió acabarà a les 21:00.
Podria
explicar ara els objectius, com es desenvolupa una sessió... però
la veritat és que seria reescriure el que ja està escrit. He fet
una selecció de tres enllaços que són un bon reflex del “savoir
fer” i saber comunicar de la Montse Castellà (com és el cas d'aquest primer vídeo on laveu.cat fa un reportatge a aquest espai de joc), així com dels trets
i objectius d'aquest ja veterà i alhora innovador projecte. D'altra
banda, la primera observació que realitzo de les 8 sessions també
explica l'estructura d'una sessió.
En aquest enllaç al resum d'una ponencia a les IX JORNADES D'INNOVACIÓ A L'ETAPA D'EDUCACIÓ INFANTIL, també podem trobar una molt bona descripció dels trets fonamentals, objectius i metodològia de l'Anima't. Aquest article ha estat elaborat per la Montse Castellà i la Conxa Martínez.
...i també dins dels "Plans educatius d'entorn" de l'XTEC trobem informació sobre el projecte.
En aquest enllaç al resum d'una ponencia a les IX JORNADES D'INNOVACIÓ A L'ETAPA D'EDUCACIÓ INFANTIL, també podem trobar una molt bona descripció dels trets fonamentals, objectius i metodològia de l'Anima't. Aquest article ha estat elaborat per la Montse Castellà i la Conxa Martínez.
...i també dins dels "Plans educatius d'entorn" de l'XTEC trobem informació sobre el projecte.
Parlant de l'organització de les meves pràctiques, on hauré d'observar 5 sessions i intervenir en 3, serem
al voltant de 12 alumnes en pràctiques (alguns han començat abans i
altres, els de l'AEC tenen més sessions), i l'estructura d'aquestes
consistirà en tres pràctiques on realitzes una intervenció
psicomotriu i ets observat per la teva parella, i altres tres
pràctiques on ets tu qui observes la sessió i a la teva parella. A la
primera i la última de les 8 sessions, els que hem començat les
pràctiques el mateix dia també ens dedicarem a observar; tanmateix, quan ens toca registrar la sessió, durant
l'estona de representació i joc heurístic, podem deixar el banc i els apunts, i anar al centre de la sala a participar activament.
No hay comentarios:
Publicar un comentario